Škoda Auto isporučila 731.300 u 2022.

17. ledna 2023

Češki proizvođač automobila beleži izuzetne prodajne rezultate uprkos teškoj situaciji sa snabdevanjem

Kompanija Škoda Auto i automobilska industrija suočili su se sa mnogim izazovima u protekloj godini, uključujući stalnu nestašicu poluprovodnika, rat u Ukrajini, probleme s lancem snabdevanja, rastućim cenama energije i sirovina i stalnom geopolitičkom neizvesnošću. Uprkos ovim preprekama, kompanija je isporučila 731.300 vozila i priprema veliki broj narudžbina, što pokazuje konstantnu potražnju kupaca. Brzo rastuća popularnost modela Enyaq iV (+20%) naglašava uspeh nedavno pokrenute Škoda e-ofanzive. Osim toga, efikasni modeli motora sa sagorevanjem i dalje su vrlo popularni, a Octavia je najuspešniji model, a slede ga SUV modeli Kamiq i Kodiaq. U 2022. Škoda je nastavila proces internacionalizacije: na strateški važnom rastućem tržištu Indije, proizvođač automobila je više nego udvostručio svoje isporuke. Drugi ključni korak u iskorišćavanju potencijala rasta biće njegovo širenje na vijetnamsko tržište.

Klaus Zellmer, izvršni direktor Škoda Auto, kaže: „Nikada pre u svojoj novijoj istoriji Škoda Auto nije bila suočena s tako kompleksnim izazovima kao prošle godine. Uprkos ovim teškim vremenima, naša kompanija neprestano napreduje zahvaljujući atraktivnom i modernom portfoliju modela koji se sastoji od e-modela i ICE automobila, kao i našem snažnom, motivisanom timu i bliskoj saradnji sa našim socijalnim partnerom KOVO. Pokazali smo otpornost, kvalitet koji je važniji nego ikad u okruženju koje se brzo menja. Uz ubrzanje naše e-ofanzive, dobro smo pozicionirani za predstojeće godine i nastavićemo jačanje Češke Republike kao ključnog središta automobilske industrije i e-mobilnosti. Situacija na tržištu ostaće napeta u 2023, ali se nadamo da će se situacija poboljšati u narednim mesecima. Pored toga, naša se strategija već pokazala uspešnom, a kupci su odlično prihvatili naše proizvode. Stoga na izuzetno čvrstim temeljima stojimo i uspešno vodimo Škodu kroz 2023, kada ćemo, između ostalih projekata, predstaviti novu generaciju modela Superb i Kodiaq.“

Martin Jahn, član uprave Škoda Auto za prodaju i marketing, dodaje: „Prošle godine smo isporučili 731.300 vozila širom sveta, a više smo nego udvostručili naše isporuke u Indiji, koja je već jedno od naša tri najvažnija tržišta. Modeli koje smo lansirali u 2022. godini, privlače veliku pažnju kupaca. Nova Fabia Monte Carlo imala je dobar početak, a potpuno električni Enyaq iV nastavlja da uživa značajan rast popularnosti. Sve to smo postigli uprkos pandemiji koronavirusa, nestašici poluprovodnika i ratu u Ukrajini. Želim da zahvalim našim kupcima na strpljenju zbog dugih rokova isporuke. Radimo na tome da automobile što pre isporučimo kupcima. Takođe bih želeo da zahvalim svim našim partnerima – posebno našim predanim dilerima – na izuzetnom naporu. Ove godine će uslediti predstavljanje nekih noviteta: nova generacija modela Kodiaq i Superb, kao i redizajnirane verzije modela Kamiq i Scala. U međuvremenu, rad na našoj e-ofanzivi je u punom jeku. Izbacićemo tri nova potpuno električna modela do 2026, a slediće ih još.“

Isporuke širom sveta u 2022. na izabranim tržištima:

Isporuke od januara do decembra 2022 (Isporuke 2021 / poređenje u procentima)

Zapadna Evropa 377.000 vozila (409.000 vozila; -7,8%)

Nemačka (najveće pojedinačno tržište) 134.300 vozila (136.800 vozila; -1,8%)

Centralna Evropa 148.000 vozila (164.100 vozila; -9,8%)

Češka (domaće tržište) 71.200 vozila (79.900 vozila; -11,0%)

Istočna Evropa, bez Rusije 31.600 vozila (35.800 vozila; -11,9%)

Rusija 18.300 vozila (90.400 vozila; -79,8%)

Kina 44.600 vozila (71.200 vozila; -37,4%)

Indija 51.900 vozila (22.800 vozila; 127,7%)

Ostala tržišta 60.000 vozila (85.000 vozila; -29,3%)

Total (širom sveta) 731.300 vozila (878.200 vozila; -16,7%)


Škoda Auto isporuke klijentima u 2022. godini (broj vozila, zaokruženo, po modelu; +/- poređenje u procentima sa 2021):


Škoda Octavia 141.100; -29,7%

Škoda Kamiq 96.300; -20,3%

Škoda Kodiaq 94.500; -4,2%

Škoda Fabia 92.700; -6,5%

Škoda Karoq 87.700; -26,4%

Škoda Superb 60.800; -8,0%

Škoda Enyaq 53.700; +20,0%

Škoda Scala 39.500; -17,9%

Škoda Kushaq 26.800; +110,2%

Škoda Slavia 20.900; -

Škoda Rapid 17.300; -72,8%


Ulaganje u snažnu budućnost


Škoda Auto ubrzava električnu ofanzivu i ulaže u transformaciju: U narednim godinama češki proizvođač automobila izdvojiće još 5,6 milijardi evra za e-mobilnost i 700 miliona evra za digitalizaciju. Transformacija je već vidljiva: u leto 2022. kompanija je predstavila svoj novi brend identitet sa osveženim dizajnerskim jezikom, novim logotipom i sveobuhvatnim ažuriranjem korporativnog identiteta (CI). Proizvođač automobila takođe nastavlja internacionalizaciju kompanije i uskoro će ući na vijetnamsko tržište. U saradnji sa Thanh Cong Motor Vietnam (TC Motor) kao lokalnim partnerom, Škoda Auto će tamo ponuditi prve evropske modele u prvoj polovini ove godine.

Najnovije vesti