This page is a supplementary page of the opening page. Click the button to get back.
Istorija kompanije

1946 - 1955

Posle rata, čehoslovačke ekonomske aktivnosti su pogođene procesom nacionalizacije. U sastav kompanije ulaze i filijale u gradovima Kvasini i Vrchlabi. Počinje socijalistička era koja potpuno menja pravac čehoslovačke automobilske industrije.

1946

Auto fabrika se restrukturira pod novim imenom AZNP (Automobilove zavodi narodni podnik – „Nacionalno preduzeće za proizvodnju automobila“). Pokrenuta je proizvodnja Škode 1101. Model je bio poznatiji kao 'Tudor' zbog svoje karoserije.

1948

Škoda osvaja Predsednički pehar u trci na 1000 km Montevideo – Melo Montevideo.

1950

Oklopni državni specijal („VOS“) označava kraj proizvodnje luksuznih automobila srednje veličine i osnovnog nivoa u Mladoj Boleslavi za dugo vremena unapred.

1952

Škoda predstavlja sedan 1200. Jedna od inovacija vrednih pažnje je potpuno metalna karoserija koja zamenjuje prethodno korišćenu kombinaciju drveta i metala. U Evropi, potpuno metalna karoserija počinje da se široko koristi tek krajem 1950-ih.

1955

Škoda 440 Spartak je lansirana na tržište.