ŠKODA Octavia: pet Euro NCAP zvezdica

09.03.2013.

Za svoj visok nivo sigurnosti nova ŠKODA Octavia dobija najbolju ocenu od pet zvezdica na Euro NCAP testu bezbednosti. Najbolja ukupna ocena zaslužena je vrlo dobrim prolazom nove ŠKODA Octavije u kategorijama zaštite putnika za odrasle i decu, zaštite pešaka i pomoćnih sistema bezbednosti. Ovih nedelja nova Octavia stiže na evropska tržišta. Na Salonu automobila u Ženevi češki proizvođač automobila po prvi put predstavlja i novu Škodu Octaviju Combi.

"Kod ŠKODE je sigurnost uvek na prvom mestu", kaže dr Frank Velsch, član uprave marke ŠKODA zadužen za tehnički razvoj. "To važi i za novu Octaviju. Naš cilj je učiniti vožnju što udobnijom i bezbednijom za vozača i putnike. S brojnim aktivnim sistemima pomoći i opsežnim paketom komponenata pasivne bezbednosti novi model je najsigurnija Octavia ikada ", kaže Velsch.

"Rezultati Euro NCAP testova su još jedan dokaz našeg visokog nivoa sigurnosti. Sretni smo zbog ukupnog rezultata sa maksimalnih pet zvezdica koje su nam dodelili nezavisni stručnjaci ", kaže Velsch.

Euro NCAP organizacija dodelila je ŠKODA Octaviji najbolje ocene i za njenu sveobuhvatnu zaštitu odraslih putnika na prednjim sedištima. Nova ŠKODA Octavia je u ovom području ocjenjivanja postigla 93% maksimalnog broja bodova. Putnička kabina ostala je stabilna, a lutke za testiranje na prednjim sedištima ostale su nakon sudara gotovo neozleđene. Sveobuhvatna zaštita odraslih putnika na prednjim sedištima uvek je na jednako visokom nivou - nezavisno o konstituciji tela putnika ili položaju sedišta. Jednako dobre rezultate nova ŠKODA Octavia je ostvarila i na području sigurnosti dece. Dobru ocenu su ispitivači iz Euro-NCAP organizacije dodelili i zaštiti pešaka nove ŠKODA Octavije. Ispitivače su osim toga uspeli oduševiti i inovativni bezbednosni sistemi pomoći nove ŠKODA Octavije; u njih se ubrajaju elektronska kontrola stabilnosti ESC i upozorenje za vezivanje pojasa za vozača i suvozača, koji su u EU-državama deo serijske opreme.

U novoj ŠKODA Octaviji se koriste i aktivni sistemi bezbednosti, koji su do sada bili rezervisani za vozila viših klasa. U njih se ubrajaju Front Assistant s funkcijom naglog kočenja u slučaju nužde (od maja 2013.), Lane Assistant, koji Octaviju zadržava u voznoj traci, multikolizijska kočnica sa funkcijom automatskog kočenja u slučaju nezgode, Crew Protect Assistant za osiguranje vozila u slučaju nezgode ili Driver Activiti Assistant za prepoznavanje umora kod vozača. Ovi sistemi pomažu u sprečavanju nezgoda ili ublažavanju njihovih posledica za putnike i druge učesnike u saobraćaju.

Vozača i putnike štiti i opsežan paket elemenata pasivne bezbednosti. Reaktivnu zaštitu putnika od povreda nudi čak devet vazdušnih jastuka zajedno s precizno prilagođenim bezbednosnim pojasevima u 3 pričvrsne tačke. Po prvi put u ŠKODA Octaviji se koriste vazdušni jastuk za kolena (serijska oprema u EU-državama) i zadnji bočni vazdušni jastuci. Izuzetno stabilno ponašanje najmlađeg ŠKODA modela u vožnji osigurano je osim toga pomoću preciznog podvozja, dugog međuosovinskog razmaka i čvrste strukture karoserije. Iako su njene dimenzije znatno porasle, težina nove ŠKODA Octavije smanjena je za čak 102 kg u odnosu na prethodni model - zahvaljujući njenoj laganoj konstrukciji.

Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) je nezavisni konzorcijum evropskih ministarstava saobraćaja, automobilskih klubova, osiguravajućih društava i udruženja za zaštitu potrošača. Ova organizacija sprovodi testove bezbednosti s novim tipovima automobila ocenjujući pri tome njihovu bezbednost.